Hoe ik te werk ga

Groenten

Focus op (meer) plantaardig eten
Of je nu volledig plantaardige voeding eet of wel dierlijke producten eet, groenten blijft een belangrijk onderdeel van je voedingspatroon! Daarom ligt de focus hier ook op. Zelf eet ik vegetarisch en vaak ook veel plantaardige voeding en ik kan je heel goed begeleiden in het vinden van volwaardige voeding, die bij jou past. Zowel als je volledig plantaardig eet als wanneer je wel vlees en vis eet. In beiden gevallen is het belangrijk om een goede balans te vinden en een volwaardig voedingspatroon te creëren.

 

Holistische aanpak
Voeding is natuurlijk belangrijk, maar ook je leefstijl, gedachtes, gevoelens, beweging, slaap en omgeving hebben veel invloed op je voedingspatroon en op je lichaam. Daarom is het belangrijk om aandacht te geven aan deze onderwerpen tijdens de gesprekken! Welke gedachtes en gevoelens heb je rondom het eten? Waar krijg jij energie van? Waardoor lekt jouw energie weg? Hoeveel en hoe lang slaap je? Heb je een sport gevonden die je leuk vindt? Moedigen de mensen om je heen je aan met positieve opmerkingen?

 

Persoonlijke voedingsadviezen
Alle voedingsadviezen zijn gebaseerd op jouw behoefte, leefstijl en doelen en zijn wetenschappelijk onderbouwd. De voedingsadviezen verwerk ik in een voorbeelddagmenu, die we samen opstellen, zodat je de adviezen toe kan passen in het dagelijks leven. Naast het voedingsschema maak ik ook een variatielijst, zodat zelf keuzes kan maken. Je gaat op zoek naar wat bij jou past, welke voeding goed voelt voor jou en waar jij de meeste energie van krijgt.

 

Kunnen genieten van eten
Het is niet gemakkelijk om je voedingspatroon aan te passen, toch wil ik het samen met jou gaan proberen om het zo leuk en makkelijk mogelijk te maken! Leer om echt de tijd te nemen om bewust te eten en echt te genieten. Tijdens de behandeling is het leren van bewust eten een belangrijk onderdeel. Zodra je bewuste keuzes leert maken in je voeding, kan je ook bewuster genieten en hoef jij je niet meer schuldig te voelen over onbewust gedrag. Waarom eet je? Welke op welke momenten kan je wel genieten van iets lekkers? En op welke momenten vind je het eigenlijk niet nodig?

 

Langdurig resultaat
Wanneer je echt je voedingspatroon wilt veranderen en langdurig resultaat wilt behalen, dan is het ook van belang dat je er de tijd voor neemt. Een nieuw voedingspatroon omzetten in een gewoonte, kost ongeveer 6 maanden. Daarom raad ik je aan om jezelf die tijd ook te geven en te gunnen! Het is voor je gezondheid en dat is toch heel veel waard? Ik wil je graag ondersteunen in de zoektocht naar jouw ideale voedingspatroon, met coaching die voor jou werkt. Heb jij een stok achter de deur nodig om je doelen te behalen of juist een luisterend oor?